Odszkodowania – dochodzenie roszczeń z adwokatem z Pabianic

Ubezpieczenia, które opłacamy dobrowolnie lub obowiązkowo, mają za zadanie chronić nas przed konsekwencjami różnych wypadków. Nie zawsze jednak ubezpieczyciel chce lub może dokonać wypłaty odszkodowania. W takich sytuacjach w dochodzeniu roszczeń pomaga wyspecjalizowany adwokat.

Odszkodowania za wypadki komunikacyjne

Jednym z najczęściej pojawiających się problemów w dziedzinie dochodzenia odszkodowań są wypadki komunikacyjne. Wynika to z faktu, że ubezpieczenie samochodu jest obowiązkowe i każda kolizja drogowa staje się przedmiotem dochodzenia wypłaty z tytułu tego ubezpieczenia. Nie ma znaczenia, czy sprawcą jest osoba ubezpieczona, czy też drugi uczestnik wypadku. Odszkodowanie przysługuje zawsze z jednej lub drugiej polisy. Niestety, firmy ubezpieczeniowe, które na składkach zarabiają pieniądze, nie zawsze są skłonne do wypłaty świadczenia, a w wielu wypadkach zaniżają je.

Podkreślmy, że przyznanie świadczenia nie oznacza, że sprawa została zakończona. Jeśli poszkodowany uważa, że został pokrzywdzony i otrzymał za mało pieniędzy, może zwrócić się z tym do sądu. Pierwszym krokiem powinno być zatrudnienie adwokata lub radcy prawnego, który zajmie się reprezentacją klienta, prowadząc rozmowy negocjacyjne z ubezpieczycielem bez udziału sądu. W wielu przypadkach takie postępowanie pozwala na uzyskanie dodatkowych środków przy zaoszczędzeniu czasu oraz kosztów związanych z procesem.

Odszkodowania za błędy w sztuce medycznej

Inną dziedziną odszkodowań, jaka często bywa powodem rozpraw sądowych, są błędy w sztuce lekarskiej. To wrażliwy temat, wymagający specyficznego podejścia osoby prowadzącej sprawę. Zazwyczaj w takich wypadkach poszkodowany poniósł trwały uszczerbek na zdrowiu. Zdarzają się też sytuacje, kiedy w wyniku błędu osoba poszkodowana umiera. O odszkodowanie mogą się wówczas starać krewni.

Sprawy o odszkodowanie w tej dziedzinie są trudne również z uwagi na brak konkretnej definicji błędu medycznego. To pozwala na swobodą interpretację wydarzeń i wymaga szczególnych umiejętności adwokata. To od nich często zależy, czy sprawa skończy się przyznaniem odszkodowania w satysfakcjonującej wysokości.

Problemem bywa również wycena szkody, bowiem ludzkie zdrowie i życie nie przekładają się na żadne konkretne kwoty. Typowe błędy diagnostyczne, polegające na przeoczeniu objawów czy braku odpowiedniej wiedzy medycznej lekarza również mogą być swobodnie interpretowane podczas wydawania wyroku.

Odszkodowania za wypadki przy pracy

Istotną grupą roszczeń, z którymi poszkodowani zwracają się do adwokata, są wypadki przy pracy. Prawo pracy narzuca na pracodawcę konkretne obowiązki. Wśród nich znajduje się ubezpieczenie pracownika, zapewnienie mu środków ochrony i odpowiedniego szkolenia.

Dochodzenie odszkodowania wymaga przede wszystkim ustalenia przyczyny wypadku i określenia, czy szkoda powstała w wyniku zaniedbania pracodawcy czy nieostrożności pracownika. W każdej z tych sytuacji uzyskane świadczenie będzie inne.

Sprawy o odszkodowania są bardzo trudne, zwłaszcza jeśli dochodzi do uszczerbku na zdrowiu. Wybierając adwokata w Pabianicach warto skorzystać z usług takiej kancelarii, jak Kancelaria Adwokacka Szram&Stężycki, specjalizującej się w dochodzeniu odszkodowań, a wiec znającej odpowiednie taktyki, mającej doświadczenie w tej dziedzinie i sięgającej po odpowiednie argumenty.